Η αβάσταχτη γοητεία της φθοράς

Τακτοποιημένα και ακριβά έπιπλα μοιάζουν λες και τα χτύπησε η μοίρα, ή μια άγνωστη κατάρα και ενώ θα έπρεπε να βρίσκονται σε πολυτελείς, γυαλισμένους και περιποιημένους χώρους, σπαταλούν την αξία τους μέσα σε βρώμικους και εγκαταλελειμμένους χώρους. Λίγο ακραία η φωτογράφιση που ακολουθεί, είναι όμως εμπνευσμένη από τις πιο σύγχρονες τάσεις, το vintage και το βιομηχανικό. Δύο τάσεις που θέλουν να κυριαρχούν στις προτιμήσεις ιδιοκτητών που έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν κάθε στυλ και ύφος και να δαπανήσουν όσα τους ζητηθούν, και όμως, η σκόνη που φωλιάζει μέσα στους αρμούς των τούβλων στα πρώην βιομηχανικά κτήρια που γίνονται σύγχρονες κατοικίες, τους γοητεύει περισσότερο από τα κρυσταλλιζέ μάρμαρα και Swarovski πλακάκια. Το φθαρμένο χρώμα στα σχεδόν ξεχαρβαλωμένα παλιά έπιπλα, μπορεί να γίνει αντικείμενο θαυμασμού, ενώ παλαιότερα δεν θα το δεχόταν ούτε στις χωματερές. Υπάρχει πράγματι γοητεία ή είναι αποτέλεσμα του κορεσμού, όπου σαν κακομαθημένα παιδιά αναζητούμε συγκινήσεις στα μόνα αντικείμενα που ποτέ δεν είχαμε πρόσβαση και επαφή.

Ρωγμές στο τσιμέντο και τραχύ φινίρισμα, όλα να αντανακλούν την υποβάθμιση και την εγκατάλειψη, η τάξη χάνεται μαζί με την βιομηχανική εποχή και τα παλιά εργοστάσια γίνονται κατοικίες. Είναι αυτή η ατέλεια που του δίνει μεγάλη αξία και η νέα κομψότητα θυμίζει το βρώμικο.

Η γοητεία της παρακμής κερδίζει έδαφος εκεί που η απαξίωση δεν μπορούσε να χαρακτηρίσει ούτε τον εαυτό της και τώρα γίνεται το ανυπέρβλητο στυλ του έκπτωτου. Το άλλοτε απαστράπτων δεν μπορεί ούτε να υπονοηθεί πάνω στους τοίχους με το χρώμα που σβήνει και η φθορά απλώνεται παντού.

Το παρελθόν συναντά το παρόν και το βρώμικο γίνεται ο κυρίαρχος του χώρου. Καρέκλα πλαστική της Paola Navone και κομμάτια από το ΙΚΕΑ. Η φρέσκια φύση γίνεται ένα στατικό έργο τέχνης.

Τα τούβλα της άλλης εποχής κάνουν υπαρκτή τη φθορά ακόμη και αν έχουν βαφεί με άσπρη μπογιά. Δεν επιδιώκουν το επισκευασμένο και γυαλισμένο, απλά ένα νέο τοπίο σαν φόντο στα σύγχρονα έπιπλα που έχουν ανασυρθεί, σαν κειμήλια του μέλλοντος από ακριβές βιτρίνες μεγάλων σχεδιαστών.

Απάντηση